.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
٣١ خرداد ۶٩، ٣١ خرداد ٩۶ + تصاویر
امروز مصادف با بیست وهفتمین سالروز زمین لرزه مرگبار رودبار و منجیل است.

به گزارش شمال نیوز،۳۱ خرداد ۱۳۶۹ – ۳۰دقیقه بامداد واپسین روز بهار ۶۹، زلزله ای به شدت ۴/۷ریشتر، رودبار و منجیل در جنوب گیلان را لرزاند و ۳۵ هزار نفر را با خود به کام مرگ فرستاد. در این حادثه بیش از دویست هزار واحد مسکونی تخریب و پانصد هزار تن بی خانمان شدند.

 قدرت تخریب زلزله ۳۱ خرداد ۶۹ رودبار و منجیل به بزرگی ۴ و هفت دهم ریشتر بود که شهرهای رودبار، منجیل، لوشان و ۷۰۰ روستای اطراف را به نابودی کشاند و به ۳۰۰ روستای دیگر خسارت عمده وارد نمود. خسارت حاصله از این زمین‌ لرزه ۲۰۰ میلیارد دلار برآورد شد. کانون ژرفی زمین‌لرزه مذکور حدود ۱۹ کیلومتری از سطح زمین بود و بر اثر آن یکصد هزار خانه خشتی و گلی با خاک یکسان شدند یا متحمل خسارات عمده گردیدند و بیش از سی و پنج هزار کشته، شصت‌ هزار زخمی و پانصد هزار بی‌خانمان آنرا در لیست مرگبارترین ۱۰ زلزله جهان در صد سال گذشته قرار می‌دهد.

این زمین‌لرزه به لحاظ وسعت و شدت از زلزله‌های بی‌سابقه این منطقه در طی سدهء اخیر بود که مناطق وسیعی از استانهای تهران، گیلان، آذربایجان شرقی، مرکزی، زنجان، همدان، مازندران، سمنان و شهرهایی از قبیل لاهیجان، رودسر، لنگرود، آستانه اشرفیه، تنکابن، سراب، اردبیل، مشکین‌شهر، کرج و شهرک‌های اطراف بروجرد محور قزوین--رشت و روستاهای رودبار الموت طالقان، فیروزکوه مهدی‌شهر، شهمیرزاد، زیراب، بوئین زهرا و دهها شهر و روستای دیگر را به لرزه درآورد. وقوع این زمین‌ لرزه در تهران نیز باعث وحشت زیاد مردم شد و بسیاری را از خواب بیدار نمود، لیکن آثاری از ریزش منازل یا تلفات انسانی مشاهده نگردید اما برخی از مطبوعات گزارش دادند که تعدادی از منازل مسکونی قدیمی تهران واقع در محلات جنوبی شهر آسیب‌های جزئی دیده‌اند.

 

1

 

2

 

3

 

4

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

11

 

12

 

13

 

14

 

15

 

16

 

17

 

18

 

19

 

20

 

21

 

22

 

23

 

24

 

5

 

 منبع:ایرنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 31 خرداد 1396
غم انگیز وتاسف بار

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.